Asiakasymmärrys on objektiivisen ja subjektiivisen tiedon yhdistämistä

“Keskimäärin kun ihmiset sanoo että heidän on ollut vaikeaa myydä ihmis- tai asiakaskeskeistä ajattelua, nii

n mä väitän ettei kyse ole siitä ettei johdolla ole halua tai kykyä vastaanottaa tätä mindsettiä, vaan siitä ettei viesti ole ollut tarpeeksi konkreettinen”

Posti on alkanut hahmottaa toimintaansa kriittisten asiakaspolkujen ympärille. Näitä polkuja on mm paketin vastaanottaminen. Polun kriittisistä vaiheista kerätään asiakasymmärrystä käyttämällä ns objektiivisia ja subjektiivisia datalähteitä rinnakkain. Objektiivisia lähteitä on data paketin kulusta ja reitityksen onnistumisesta. Subjektiivista dataa on haastattelut, tarkkailut ja kyselyt.

”Mulle B2B-asiakasymmärrys tarkoittaa sitä että on uteliaisuutta halua ja työkaluja ymmärtää mitä suorat asiakkaa


t, asiakkaiden organisaation edustajat ja asiakkaan asiakkaat oikeasti haluaa ja tarvitsee. Ja miten sun tarjoama voi tässä auttaa.”

Menestys syntyy asiakaskokemuksesta -podcastissa Posti Group Oyj muotoilujohtaja Juho Paasonen kertoo miten he ovat rakentaneet tämän tiedon keräämisen ja käyttämisen. Juhoa voisi sanoa digitaalisen kokemuksen konkariksi, joka todella tuntee datan mahdollisuudet ja puutteet. Hän on aiemmin Googlella työskennellyt etätyökalujen kehityksen parissa, ja Zalandolla miettinyt sosiaalista shoppailua.






7 views0 comments

Recent Posts

See All