Podcast: Jaana Rosendahl – Liiketoimintahyöty ja Asiakaskokemus

Updated: Mar 25



Jaana Rosendahl vieraili Menestys syntyy asiakaskokemuksesta -podcastin kakkosjaksossa. Puhuimme Asiakaskokemuksen liiketoimintahyödyistä ja siitä miten kokemuksen vaikutus liikevaihtoon ja kannattavuuteen on todennettavissa.


Jaanan vinkki yrityksille oli seurata asiakkaiden elinkaariarvoa (CLV – customer lifetime value) jatkuvasti, ja seurata liikevaihdon kehittymistä myös asiakassegmenteittäin. Yrityksen on hyvä seurata onnistuuko se saamaan asiakkaikseen niitä tahoja, joille tarjoama on suunnattu, ja joista voi tulla yrityksen innokkaimmat fanit.


Juttelimme myös hallituksen ja omistajien roolista asiakaskokemuksen johtamisessa. Jaana on toiminut usean yrityksen hallituksessa, ja näki että on tärkeää että asiakaskeskeisen liiketoiminnan tuki on vahvasti hallituksessa. Hallituksen on rohkeasti katsottava tulevaisuuteen ja valittava yritykselle johto, joka pystyy tuottamaan sellaista asiakasarvoa, jota yritys voi parhaimmillaan tuottaa.






7 views0 comments